Valjasta tekoäly markkinoimaan – me autamme

Kurio AI yksikkö on perustettu auttamaan yrityksiä hyödyntämään teköälyä markkinoinnissaan ja viestinnässään. Yksikköä vetää Kurion toimitusjohtaja, tekoälyn hyödyntämismahdollisuuksista luovissa prosesseissa Aucklandin teknillisen korkeakoulun tekoälyinstituutissa väitellyt Tommi Opas.

Tekoälystä on puhuttu tänä vuonna paljon. Sen viimeaikaiseen nousuun on vaikuttanut kaksi asiaa: Algoritmien “arkipäivästyminen” ja ihmisten tuottamien koneellisesti prosessoitavien sisältöjen räjähdysmäinen kasvu. Kun Facebook ja muut sosiaaliset kanavat aloittivat kasvunsa 2009 tienoilla, verkkoon muodostui yhtäkkiä valtava määrä dataa ja sisältöä sekä yrityksiltä että tavallisilta ihmisiltä. Tekoälystä on kehittynyt yksi tärkeä palikka näiden sisältöjen hyödyntämiseksi.

Tekoälyä voidaan hyödyntää ja hyödynnetään markkinoinnin eri prosesseissa erittäin tehokkaasti. Käytännössä se voi tarkoittaa pidemmälle vietyjä sisällöllisiä palveluita, parempia työkaluja luovaan suunnitteluun tai erilaisia algoritmeihin perustuvia ratkaisuja, esimerkiksi erilaisten botti-toteutusten muodossa

Modernille markkinoijalle tekoäly tarjoaa upeita mahdollisuuksia käyttää dataa luovasti ja innovatiivisesti. Me haluamme olla asiakkaidemme kanssa ottamassa siitä kaiken irti. Ja tekemässä tekoälystä hauskaa!

Ensimmäisiä Kurio AI -yksikön alla tehyjä projekteja on Helsingin Kaupungin Infopankille toteutettu ”Your First Finnish Friend”-chatbot-kampanja. Ensimmäisinä viikkoina 25% Suomeen tulevista vaihto-opiskelijoista tavoittanut kampanja tarjoaa mahdollisuuden tutustua Suomeen ja suomalaisiin WhatsAppissa ”natiivin” botti-ystävän kanssa kommunikoimalla.

Jos tekoälyn hyödyntäminen kiinnostaa, ota yhteyttä Tommiin, tommi@kurio.fi