Kela valitsi Kurion

Kela valitsi sosiaalisen median toimistokseen Kurion keväällä käynnistyneessä kilpailutuksessa.

Sopimuskausi alkoi marraskuun alussa ja on kahden vuoden mittainen. Tämän jälkeen sopimusta on mahdollista jatkaa vielä kahdella vuodella. Kilpailutukseen osallistui yhteensä 27 toimistoa.

Viime vuoden puolella alkanut yhteistyö Kurion ja Kelan välillä syvenee virallisen kilpailutuksen myötä. Esimerkiksi jo tehtyä sisältöstrategiatyötä päästään nyt viemään käytäntöön. ”Kela on upea asiakas. Se on mukana kaikissa ihmiselämän murroskohdissa ja siksi herättää meissä kaikissa ison kirjon tunteita. Se on yksi eniten verkkokeskustelua herättäviä toimijoita ja siksi somen merkitys sille on valtava. Lähdemme muiden asioiden lomassa tukemaan kelalaisia olemaan verkkokanavissa paremmin läsnä: palvelemassa ja auttamassa silloin, kun apua tarvitaan”, summaa Kurion toimitusjohtaja Tommi Opas.

”Näyttää siltä, että yhä useampi toimija kilpailuttaa nyt erikseen sosiaalisen median toimiston. Tämä kertoo somen merkityksen selvästä kasvusta. Olemme tänä vuonna voittaneet kaikki kolme kilpailutusta, joihin olemme osallistuneet, mikä puolestaan saattaa viestiä siitä, että sometonttia halutaan hoitamaan juuri siihen erikoistunut osaaja”, Opas kertoo.

”Toimiston valinnassa hinnan painoarvo oli 30 % ja laadun 70 %. Laadun osalta arvioitiin muun muassa tavoitteellisuutta ja mitattavuutta, luovuutta sekä kykyä tuottaa ymmärrystä ja tietoa eri asiakasryhmistä. Osallistujien harjoitustyöt, jotka tehtiin laadun arvioimista varten, arvioitiin anonyymisti”, kertoo Kelan viestintäjohtaja Pipsa Lotta Marjamäki.

Samalla Kela kilpailutti myös viestinnän ja markkinointiviestinnän kumppanit. ”Saimme kilpailutuksesta erinomaiset toimistot. Lähdemme hyvällä mielellä kehittämään Kelan viestintää ja markkinointia heidän kanssaan, Marjamäki summaa.

 

Lisätietoja:

Tommi Opas
Toimitusjohtaja, Kurio
040-1833256
tommi@kurio.fi

 

Pipsa Lotta Marjamäki
Viestintäjohtaja, Kela
050 551 8252
etunimi.sukunimi@kela.fi

 

 

Lisää aiheista: