Kurio kertaa kaksi European Excellence Awards shortilla

Nesteen Snapchat-tempaus ja Infopankin WhatsApp-botti on noteerattu viestintäalan EM-kisojen shortilla. Jännitystä luvassa joulukuun alkuun.

Kurio on saanut kaksi shortlistausta European Excellence Awardsiin, jossa palkitaan onnistunutta viestintää Euroopan-laajuisesti. Kymmenettä kertaa järjestettävä kilpailu kattaa kokonaisuudessaan 62 eri kategoriaa, joista kussakin shortlistattiin viisi työtä. Kurion työt on noteerattu kategorioissa “Social Media” ja “Mobile Communications and Apps”.

Sosiaalisen median kategoriassa shortille pääsi Nesteelle toteutettu Snapchat-kampanja, joka muistutti nuoria liikenneturvallisuudesta. Mobiilviestinnän ja -sovellusten kategoriassa puolestaan Infopankille tehty WhatsApp-botti, “Your First Finnish Friend”, joka auttaa ulkomaisia opiskelijoita pääsemään kiinni suomalaisesta elämänmenosta.

“Shortatuissa töissämme on keskenään paljon yhtäläisyyksiä”, toteaa Kurion luova johtaja Jari Lähdevuori. “Molemmat ovat syntyneet natiivisti yhteen kanavaan, kyseisen kanavan ehdoilla, ja lähteneet lentoon ilman mediapanostuksia. Eikä kumpikaan olisi syntynyt ilman mahtavien asiakkaiden rohkeutta ja luottamusta — operoimme ilman valmiita best-practiceja, ja todellinen make-or-brake-hetki oli suoraan yhdessä yleisön edessä, kampanjan edetessä reaaliajassa.”

European Excellence Awardsit jaetaan Berliinissä 8.12.2016. “Tuplashortissa on toki jo tarpeeksi juhlan aihetta, mutta kyllä me lähdetään sillä odotuksella matkaan, että snäpätään päälavalta”, Jari summaa.

Katso case-videot:

Neste: Don’t Snap And Drive >>

Infopankki: Your First Finnish Friend >> 

 

 

 

 

Lisää aiheista: