Tutkimushanke syväluotaa kotimaista digikäyttäytymistä yli 200 haastattelun pohjalta

MTV:n, Laurean ja Kurion pyörittämän Kuluttajakäyttäytymisen digitaalisuus -hankkeen tuoreimmat tutkimukset julki.

Vuoden 2014 alussa käynnistyneen monivuotisen hankkeen vasta julkaistut tutkimukset käsittelevät muun muassa Snapchatia, reaaliaikaista markkinointia, second screeniä ja sisältömarkkinointia. Hankkeen takana ovat Laurea-ammattikorkeakoulu, sosiaalisen median asiantuntijatoimisto Kurio ja mediayhtiö MTV.

”Nyt julkistettujen tutkimusten kuluttajahaastattelut on toteutettu pari kuukautta sitten ja antavat tuoretta insightia markkinoijan työpöydälle nouseviin kysymyksiin. Havaintojen valossa esimerkiksi Snapchat-markkinoinnissa on syytä ottaa huomattavasti henkilökohtaisempi ote kuin vakiintuneemmissa some-kanavissa, ja reaaliaikaiseen markkinointiin kannattaa lähteä huumori edellä”, kommentoi Kurion luova johtaja Jari Lähdevuori.

Hanke keskittyy laadulliseen tutkimukseen, jonka tarkoituksena on inspiroida digitaalisten toteutusten suunnittelua ja tarjota hypoteeseja kvantitatiiviseen jatkotutkimukseen. Hankkeessa on tähän mennessä toteutettu yli 200 haastattelua sekä julkaistu 25 tutkimusta ja kaksi white paperia.

”Hanke ja sen tuottamat havainnot ovat keränneet erittäin positiivista palautetta kentältä. Nyt pyrimmekin nostamaan kaikille avoimen arkistomme – eli verkkopalvelumme – entistä laajempaan tietoisuuteen”, toteaa Laurean lehtori Kati Tawast.

 

Hankkeen verkkosivu: http://kuluttajakäyttäytymisendigitaalisuus.fi
Hankkeen tumblr: http://kkdhanke.tumblr.com/ 

 

Lisätietoja:

Jari Lähdevuori
Creative Director & Co-Founder
Kurio // Digital Marketing Think Tank
050 530 6639
jari at kurio.fi

Kati Tawast
Lehtori, markkinointi
Laurea-ammattikorkeakoulu
050 59 88 721
kati.tawast at laurea.fi

Lisää aiheista: