MÖKKILOKIT

Asiakas: Kesko, Neste K -asemat

Suunnittelu ja toteutus: Kurio



TAUSTA

Kesä ja mökkimatkailu ovat kriittistä sesonkia huoltoasemille. Tarvittiin somevetoinen, taktinen kampanja, joka tukee kesätuotteiden myyntiä ja ulottuu verkosta asemille asti.


STRATEGIA

Kun mediat täyttyvät grillausvinkeistä ja muusta kesäsisällöstä, Neste K-asemien positio mökkimatkan varrella on elintärkeä kilpailuetu, joka täytyy nostaa viestin kärjeksi.


IDEA

Kaikki tietävät ne ystävät tai sukulaiset, jotka aina "vahingossa" tulevat mökkivierailulle tyhjin käsin. Kesällä 2017 suomalaisille esiteltiin uusi lintulaji: mökkilokki. Sellainen ei tarvitse olla, jos ajaa Neste K-aseman kautta.


TOTEUTUS

Luontodokumentti-henkeen suunniteltu ja toteutettu kampanja lanseerattiin kolmella lajiesittelyvideolla ja tarina syventyi pitkin kesää aktivoivilla sisällöillä.

Huom. Paras verkkomainos -kategorian tuomaristo: arvioitava mainos on yllä oleva videototeutus, josta mainonnassa nähtiin tämän kokopitkän lisäksi kolme erillistä 30 sekuntista versiota.


TULOKSET

Somesta lähtenyt kampanja laajennettiin ulkomainontaan, printtiin, asemille ja oheismateriaaleihin. Videoille somessa yli 1,5 miljoonaa näyttökertaa ja yli 50 000 katsoi videon KOKONAAN. ROI: mainonnassa videon katseluhinnat kolmasosa keskimääräisiin hintoihin verrattuna (FB).