Uutiset
Helsinki went bananas – Nokia 8110 4G -banaanipuhelimen lanseeraus villitsi kaupunkilaiset Kurion suunnittelemalla ja toteuttamalla aarteenetsinnällä

Helsinki went bananas – Nokia 8110 4G -banaanipuhelimen lanseeraus villitsi kaupunkilaiset Kurion suunnittelemalla ja toteuttamalla aarteenetsinnällä

HMD Global juhlisti heinäkuussa lanseerattua Nokia 8110 4G:tä – ikonisen banaanipuhelimen uutta versiota – aarteenetsinnällä Helsingin keskustassa lauantaina 18.8. Eeppinen banaanihuntti -nimellä kulkeva tapahtuma tavoitti yli 10 000 kaupunkilaista banaanijahdilla, jossa palkintona erikoisbanaanien löytäjille oli 8110 4G -banaanipuhelin. Kaikki piilotetut banaanit löytyivät neljässä tunnissa.

Kurio vastasi kampanjan suunnittelusta sekä toteutuksesta ja tapahtumasta taas vastasi markkinointitoimisto Lataamo.

”Legendaarinen tuote ansaitsee legendaarisen lanseeraustapahtuman. Eeppinen aarteenetsintä Helsingin kaduilla oli paitsi tapa herättää huomiota meille tärkeässä milleniaalien kohderyhmässä myös kunnianosoitus Nokia-brändin kotimaalle”, kertoo Pohjoismaiden markkinoinnista vastaava Miko Paassilta HMD Globalilta.

Kaupunkiin siis piilotettiin 18 erikoisbanaania, joissa kussakin on oma voittokoodinsa ja tunnisteensa. Voittobanaanin löytäjä sai vaihtaa sen Aleksanterinkadun Elisa Kulmassa Nokia 8110 4G -banaanipuhelimeen. Vinkit ja osallistumisohjeet paljastettiin tismalleen tapahtuman alkaessa lauantaina klo 12 Nokia Mobile FB-kanavassa.

Aarteenetsinnän lisäksi päivän aikana kaupungilla jaettiin myös huikeat 8110 normibanaania. ”Näitä tosin ei voinut vaihtaa 8110 4G puhelimeksi. Ajatuksena oli lähinnä piristää kaupunkilaisten lauantaipäivää ja tarjota maistuva välipala”, naurahtaa Paassilta. ”Tapahtumaa toivottiin seuraavaksi Tampereelle, saa nähdä jatkuuko matka sinne”. Tapahtuman lisäksi somessa tavoitetiin yli miljoona ihmistä.

Lisätietoja:
Tommi Opas
Toimitusjohtaja
+358 40 1833256
tommi [at] kurio.fi

Subscribe newsletter


Thank you for subscribing!