Kurio

White papers by Kurio

Maailmanluokan oppeja tekoälyn hyödyntämisestä markkinoinnissa

Analysoimme kaikki vuosien 2016 ja 2017 Cannes Lions -voittajat tekoälyn hyödyntämisen näkökulmasta. Kampanjoita tarkasteltiin käyttäen viesti–idea–toteutus-viitekehystä, mikä linkittää havainnot markkinoijan maailmaan. Tutkimuksen avulla haluamme osoittaa, miten markkinoijat voivat käyttää tekoälyä jo tänä päivänä ja kuinka ihmisiin voidaan vaikuttaa yhteistyössä koneiden kanssa — tämän vuoksi raporttiin on koostettu myös 40 esimerkkiä voittaneista toteutuksista.

Otteita havainnoista:

  • 7 % Cannes Lionsissa vuonna 2017 voittaneista kampanjoista hyödynsivät tekoälyä
  • Yli puolet (58 %) tekoälykampanjoiden voittajista käyttää tekoälypohjaista data-analyysiä osana kampanjaansa
  • 35 % tekoälykampanjoiden voittajista mainitsee koneoppimisen kampanjassaan ja jopa 62 % heistä hyödyntää monimutkaisempia ja kehittyneempiä oppimisteknologioita






Maailmanluokan oppeja somemarkkinoinnista

Olemme analysoineet yli 3 600 Cannes Lions -festivaalin voittajaa viimeisen kuuden vuoden aikana, jotta löytäisimme somemarkkinoinnin menestyksen taustalla olevat syyt. Raportissa korostuu vuosien 2012-2017 tulokset sekä trendit, joita olemme nähneet tämän vuoden voittajatöissä. Tavoitteenamme on auttaa markkinoijia kaikkialla tekemään työnsä paremmin tänä sosiaalisen median aikakautena — auttaa heitä rakentamaan sosiaalisia brändejä.

Otteita havainnoista:

  • 76 % voittajista käyttää sosiaalista mediaa kampanjansa ydinosana, mikä on valtava kasvu vuodesta 2012, jolloin samainen luku oli 20 %
  • 45 % somevoittajista luottaa altruismiin yleisön osallistajana
  • 64 % somevoittajista käyttävät sisäänrakennettuja tosielämän perusosia: jotain tosielämässä tehtyä tai rakennettua, jotta kampanja joko saadaan toteutettua tai siitä saadaan kampanjan lopputulos

 






Kurio verkossa