Kurio

White papers by Kurio

Whitepaper - World-Class Lessons on Social Media Marketing - Cannes Lions 2019

MAAILMANLUOKAN OPPEJA SOMEMARKKINOINNISTA

Olemme analysoineet yli 4 500 Cannes Lions -festivaalin voittajaa viimeisen kahdeksan vuoden aikana, jotta löytäisimme somemarkkinoinnin menestyksen taustalla olevat syyt. Raportissa nostamme esiin sekä vuosien 2012-2019 pitkän aikavälin havainnot että tämän kesän voittajatöiden syväanalyysin. Tavoitteenamme on auttaa markkinoijia kaikkialla tekemään työnsä paremmin sosiaalisen median aikakautena — auttaa heitä rakentamaan sosiaalisia brändejä. Otteita havainnoista:

  • 89 % voittajista hyödyntää sosiaalista mediaa keskeisenä osana kampanjaansa. 
  • 89 % somevoittajista höydyntää tosielämän tekoja: jotain reaalimaailmassa tehtyä, rakennettua tai koettua.
  • 81 % somevoittajista käyttää oikeita ihmisiä kasvoina.






Maailmanluokan oppeja tekoälyn hyödyntämisestä markkinoinnissa

Viimeisten neljän vuoden ajan olemme analysoineet Cannes Lionsin voittaneita kampanjoita tekoälyn näkökulmasta.

Tänä kesänä meillä oli kunnia jakaa löydöksiämme omassa puheenvuorossamme Cannes Lionsissa. Eikä se todellakaan ollut ainut tekoälyyn keskittynyt esitys Palais des Festivalsissa. Kaikkiaan ohjelmassa oli 28 aihetta käsitellyttä puheenvuoroa, joista 11 sisälsi AI-termin jo otsikossaan.

Tämä raportti summaa löydöksemme ja tarjoaa laajan kattauksen maailmanluokan case-esimerkkejä.






Kurio verkossa