Kurio

White papers by Kurio

MAAILMANLUOKAN OPPEJA SOMEMARKKINOINNISTA

Olemme analysoineet yli 4 100 Cannes Lions -festivaalin voittajaa viimeisen seitsemän vuoden aikana, jotta löytäisimme somemarkkinoinnin menestyksen taustalla olevat syyt. Raportissa korostuu vuosien 2012-2018 tulokset sekä trendit, joita olemme nähneet tämän vuoden voittajatöissä. Tavoitteenamme on auttaa markkinoijia kaikkialla tekemään työnsä paremmin tänä sosiaalisen median aikakautena — auttaa heitä rakentamaan sosiaalisia brändejä.

Otteita havainnoista:

  • 83 % voittajista hyödyntää sosiaalista mediaa keskeisenä osana kampanjaansa. Valtava kasvu vuodesta 2012, jolloin samainen luku oli 20 %
  • 68 % somevoittajien kampanjoista sisältää tosielämän tekoja: jotain reaalimaailmassa tehtyä, rakennettua tai koettua.
  • 38 % somevoittajista osallistaa yleisönsä vetoamalla altruistisiin motivaatioihin






Maailmanluokan oppeja tekoälyn hyödyntämisestä markkinoinnissa

Analysoimme kaikki vuosien 2016 ja 2017 Cannes Lions -voittajat tekoälyn hyödyntämisen näkökulmasta. Kampanjoita tarkasteltiin käyttäen viesti–idea–toteutus-viitekehystä, mikä linkittää havainnot markkinoijan maailmaan. Tutkimuksen avulla haluamme osoittaa, miten markkinoijat voivat käyttää tekoälyä jo tänä päivänä ja kuinka ihmisiin voidaan vaikuttaa yhteistyössä koneiden kanssa — tämän vuoksi raporttiin on koostettu myös 40 esimerkkiä voittaneista toteutuksista.

Otteita havainnoista:

  • 7 % Cannes Lionsissa vuonna 2017 voittaneista kampanjoista hyödynsivät tekoälyä
  • Yli puolet (58 %) tekoälykampanjoiden voittajista käyttää tekoälypohjaista data-analyysiä osana kampanjaansa
  • 35 % tekoälykampanjoiden voittajista mainitsee koneoppimisen kampanjassaan ja jopa 62 % heistä hyödyntää monimutkaisempia ja kehittyneempiä oppimisteknologioita






Kurio verkossa