ZERO EXCLUSION – NESTE & MANTSINEN

Client: Neste & Mantsinen

BRIEF

Mantsinen 300 on maailman suurin hydraulinen nosturi. Huolimatta sen massiivisesta 380 tonnin painosta, Mantsinen 300 toimii yhtä ketterästi ja tarkasti kuin pienemmätkin materiaalinkäsittelykoneet. Koneen edut tuli saada yritysten päättäjien tietoon, joten päätimme käyttää hyödyksemme jotakin, mitä kaikkien johtokuntien kokoushuoneissa on: maalauksia.

INSIGHT

Mantsinen on perheyritys, jolla on vahvat juuret Suomessa. Yritys on asiantuntija materiaalinkäsittelyn saralla ja he ovat valmistaneet maailman suurimman hydraulisen nosturin. Suuresta koostaan huolimatta Mantsinen 300 on hyvin ketterä. Siirrettävien materiaalien käsittelyssä tarkkuus ja ketteryys säästävät sekä aikaa että rahaa. Tämä on erityisen tärkeää yritysten tuottavuuden kannalta.

IDEA

Zero exclusion – Taideprojekti maailman suurimmalla pensselillä

TOTEUTUS

Nesteen ja Mantsisen kanssa valjastimme nuoret taiteilijat Kukka-Maaria Juvosen, Miia Kuittisen ja Kip Pääkkösen maalaamaan yhteensä 42 maalausta myytäväksi eteenpäin hyvän asian puolesta. Teemana maalauksissa on ”Toivo”. Kaikki taideteokset maalattiin käyttäen Mantsinen 300 -konetta pensselinä, ja nuoret koulutettiin koneen käyttöön ennen maalaamista. Konetta liikutettiin Nesteen tuotteiden voimin. Osa tauluista maalattiin Neste My uusiutuvasta isolkaanista tehdyllä erikoismaalilla, jonka Teknos kehitti hankettamme varten. Maalaamisen jälkeen teokset viimeisteltiin Buffalossa Albright-Knoxin museossa, joka lukeutuu maailman johtaviin modernin taiteen museoihin.

TULOKSET

Jo ensimmäisenä päivänä kampanja tavoitti kokoushuoneissa istuvien päättäjien huomion ja kolmasosa tauluista myytiin yrityksille. Maalauksia toimitettiin taidegallerioihin ja Suomen arvostetuimpaan fine dine -ravintolaan, Savoyhin. Tähän mennessä kampanja on kerännyt 55 000 euroa Hope Ry:lle nuorten syrjäytymisen vastaiseen kamppailuun. Kampanjan inspiroimana syntyi Anni Ruuthin suunnittelema ja Pinja Heikkisen ompelema iltapuku, joka nähtiin Linnan juhlissa Suomen Itsenäisyyspäivänä 6.12.2019. Puvun kantajana toimi Lukiolaisten liiton puheenjohtaja Roosa Pajunen. Kampanjalla saatu mediahuomio tavoitti 23 miljoonaa ihmistä, rikkoen kaikki aiemmat PR-ennätykset. Kampanjan ROMI oli 242%. Nuorten hyväksi kerättyjen varojen lisäksi, saavutimme myös toisen tärkeän tavoitteen: nostimme esille jotakin, mitä yritysten johtoryhmät eivät voi jättää huomaamatta - nosturin, joka on yhtä tarkka kuin taiteilijan sivellin.
23 MILJOONAA TAVOITETTUA IHMISTÄ
1/3 TAULUISTA MYYTY JO ENSIMMÄISENÄ PÄIVÄNÄ
55 000 EUROA NUORTEN HYVÄKSI

Subscribe newsletter


Thank you for subscribing!