Referenssi: Neste Oilin asemaverkostolle miljoonayleisö orgaanisesti

Kurion ja Nesteen yhteistyö on poikinut hienoja onnistumisia alusta lähtien, kuten tässä Nesteen tiedotteessa summataan.

Nesteen Öljyn vähittäismyynti vastaa Neste Oil asemaverkoston toiminnasta ja on vuoden alusta lähtien panostanut voimakkaasti sosiaaliseen mediaan. Kumppanina on toiminut sosiaalisen median asiantuntijatoimisto Kurio.

Tavoitteeksi asetettiin, että sosiaalinen media kasvaa merkittäväksi kuluttajakanavaksi, some-sisällöt muodostavat keskeisen osan Nesteen markkinointia ja tekeminen muuttuu ketterämmäksi ja nopeammin reagoivaksi. Näin palvellaan asiakasta entistä paremmin, kerrotaan ajantasaisesti liikkeellä olevalle asiakkaalle parhaat tarjoukset sekä vastataan nopeasti asiakasta askarruttaviin kysymyksiin.

“Kurio auttoi meitä nopeasti oikeaan suuntaan digi- ja sisältöstrategiamäärittelyllä.  Laadimme yhdessä selkeän sisältökalenterin ja sisältöjen tuotantoprosessia kevennettiin huomattavasti”, kertoo Öljyn vähittäismyynnin Online Marketing Manager Jukka Peltoniemi.

“Aikaa vievät kyselyt puolin ja toisin pudotettiin pois, jotta pystymme nopeasti reagoimaan ympäröiviin ilmiöihin ja kuluttajien palautteeseen. Lähdimme tarkoituksella hakemaan uudenlaisia yhteistyömalleja ja ne ovat osoittautuneet todella toimiviksi”, jatkaa Peltoniemi.

Parissa päivässä puolet Suomen Facebookista orgaanisella näkyvyydellä

Tulokset puhuvat puolestaan: vuoden numeeriset tavoitteet rikottiin kahdessa kuukaudessa, Neste Oil Bensiksen Facebook-seuraajamäärä kasvoi ymmenestä tuhannesta yli kuuteenkymmeneen ja viimeisin kampanja tavoitti kahdessa päivässä yli miljoona silmäparia – orgaanisesti.

“Tähtäin on korkealla, maailmanluokan tekemisessä. Haluamme olla ensimmäisinä tekemässä asioita digissä ja somessa, emme vain toimialallamme vaan koko Suomessa”, Peltoniemi sanoo.

Yhä suurempi osa Nesteen Öljyn vähittäismyynnin markkinointikampanjoista suunnitellaan sosiaalinen media edellä.

“On täysin eri asia jalkauttaa muihin medioihin suunniteltu viesti someen, kuin toimia some ensin -periaatteella valjastaen ihmiset ja kanavat levittämään viestiä. Yhtenä osana tätä on Suomen laajuisen kauppiasverkostomme aktivoiminen somessa, missä näemme valtavan hyödyntämättömän potentiaalin”, Peltoniemi jatkaa.

“Olemme iloisia rohkeasta ja ennakkoluulottomasta tavasta, jolla Neste on lähtenyt uudistamaan tekemistään. Tulokset osoittavat, että valittu suunta on ollut oikea”, summaa Kurion toimitusjohtaja Tommi Opas.

Lisätietoa:

Tommi Opas, toimitusjohtaja, Kurio, puh. 040 183 3256

Lisää aiheista: