YouTube-tähti pysäyttää mopoilijat Nesteen liikenneturvakampanjassa

Kurion Nesteelle tekemä liikenneturvallisuus-somekampanjointi on saavuttanut kolmannen osansa.

Nesteen kampanja “Gran Moposmo” valjastaa pelitubettaja Roposen muistuttamaan nuoria seuraajiaan mopoilun turvallisuudesta. Liikenneturvan tutkimusten mukaan mopo on vaarallisin moottoriajoneuvo jokaista ajettua kilometriä kohden. Kampanjavideo nostaa tämän tärkeän aiheen keskusteluun dramaattisen kerronnan avulla – ja nuorten omalla kielellä.

“Turvallisuus on Nesteelle tärkeä teema. Nuoret ovat ahkeria mopoilijoita, ja ajattelimme kertoa heille mopoilun turvallisuudesta uudenlaisella tavalla. Uskomme, että yhteistyö tubettaja Roposen kanssa on juuri tällainen tapa. Nuoret katsovat Suomessa eniten YouTube-videoita ja etenkin pelitubettajia – Roposellakin on Youtubessa yli 90 000 seuraajaa”, kertoo Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen.

Kurion suunnittelema ja yhteistyössä Splay-verkostoon kuuluvan pelitubettaja Roposen kanssa tehty video on nähtävissä Roposen YouTube-kanavalla. Videolla Roponen aloittaa juontonsa kuin millä tahansa muulla uutta peliä esittelevällä videollaan. Pelin shokeeraava käänne vie keskustelun liikenneturvallisuuteen mopo-onnettomuudesta selvinneen nuoren kanssa.

“Nesteelle tekemämme liikenneturvallisuudesta muistuttava somekampanjointi on pyrkinyt jatkuvasti viemään kanavien kerrontatyyliä uusille tasoille ja hyödyntämään toiminnallisuuksia ennen näkemättömällä tavalla”, kommentoi Kurio Jari Lähdevuori. “Se on taannut huomioarvon hälyn keskellä – oli kanavana sitten Snapchat, Instagram tai YouTube.”

“Me Nesteellä uskomme, että kaikki tapaturmat ovat estettävissä ja pyrimme tapaturmissa kohti nollaa – sama pätee tieliikenteessä ympäri Suomen. Toivomme tämän turvallisuusviestimme tavoittavan Gran Moposmo -kampanjan kautta myös mahdollisimman monen nuoren mopoilijan”, Hyötyläinen summaa.

>> Katso video: Nyt keulii! Gran Moposmo

Lisää aiheista: