ARLA LEMPI // LEMPEYDEN RESEPTI
Client: Arla Lempi
TAUSTA & TAVOITTEET
Arla halusi lisätä tunnettuuttaan, harkintaa ja markkinaosuuttaan kuluttajien keskuudessa erittäin kilpaillulla maitotuotemarkkinalla, erityisesti uusien potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa.
STRATEGIA
Halusimme vaalia Arla Lempi -brändin kulmakiviä: luonnollisuutta ja lempeyttä. Ja luonnollisesti, kun kokeillaan uusia asioita kotikeittiössä, virheet ovat osa prosessia, johtaen erikoisiin mokailuihin ja yllättäviin lopputuloksiin. Korostamalla lempeyden ja armollisuuden merkitystä ruoanlaitossa halusimme rohkaista kotikokkeja kokeilemaan uutta, painottaen kokkaamisen iloa kaavoihin kangistumatta.
IDEA
Tiesitkö, että 69 % ihmisistä on saanut palohälyttimen soimaan kokatessaan? Tai että 32 % meistä on pilannut ateriansa lisäämällä liikaa chiliä?
Kysyimme 1000:lta suomalaiselta heidän pahimmista (ja parhaista) keittiömokistaan ja kehitimme hauskimmat virheet resepteiksi – syntyi Lempeyden resepti. Levitimme manifesiamme ja reseptejämme – kuten ohikeitto, puurosotto ja kinkkukiusallinen – sosiaalisessa mediassa, ulkomainonnassa, ruokalehdissä ja oheistuotteissa.
Kutsuimme mukaan vaikuttajia luomaan videoreseptejä herkullisimmista keittiömokistaan. Ja jotteivät reseptit jäisi vain ruokalehtien sivuille, järjestimme kampanjan huipennuksena ainutlaatuisen illallisen, jonka emännöi ruokavaikuttaja Meri-Tuuli Väntsi. Kuluttajat pääsivät maistamaan kampanjan aikana kehitettyjä parhaita reseptejä.
TULOKSET
Kampanja osoittautui menestykseksi ja rikkoi Arlan ennätyksiä useilla mittareilla:
Brändin tunnettuus kasvoi historialliset 25%.
// Arla Lempi -tuotteiden harkinta kasvoi 34%.
// 29% useampi kuluttaja kokeili Arla Lempi -tuotteita.
LINKKI
Katso koko case-video: https://vimeo.com/1062334398?share=copy#t=0
+25% tunnettuus
+34% harkinta
+29% kokeilut