Kurion ja Cannes Lionsin tutkimuksia
RAPORTTI: MAAILMALUOKAN OPPEJA SOMEMARKKINOINNISTA
Olemme analysoineet yli 7 000 Cannes Lions -festivaalin voittajaa yli kymmenen vuoden aikana, jotta löytäisimme somemarkkinoinnin menestysreseptin. Raportissa nostamme esiin sekä vuosien 2012-2023 pitkän aikavälin havainnot että tämän kesän voittajatöiden syväanalyysin. Tavoitteenamme on auttaa markkinoijia kaikkialla tekemään työnsä paremmin sosiaalisen median aikakautena — auttaa heitä rakentamaan sosiaalisia brändejä. Otteita havainnoista:
- 92 % voittajista hyödyntää sosiaalista mediaa keskeisenä osana kampanjaansa
- 95 % somevoittajista höydyntää tekoja: jotain koettavaksi tehtyä, rakennettua, koottua
- 35 % somevoittajista hyödyntää osallistamisen taustalla altruistisia motivaatiotekijöitä
RAPORTTI: MAAILMANLUOKAN OPPEJA GENERATIIVISESTA TEKOÄLYSTÄ
Generatiivinen tekoäly löi läpi viimeistään siinä vaiheessa, kun ChatGPT julkaistiin marraskuussa 2022. Toki aiheesta kuhistiin jo ennen sitäkin – kiitos DALL-E 2, Midjourney, Stable Diffusion ja kumppanit. Tässä tutkimuksessa sukellamme syvälle Cannes Lions 2023 -kisan voittajiin ja tarkastelemme miten markkinoijat ottivat tekoälyn omakseen ensimetreiltä lähtien. Vai ottivatko?
Analysoimme kaikki 479 Cannes Lions 2023 -voittajaa, 32 kategoriasta. Aloita tutkimusmatka AI:n ihmeelliseen maailmaan!
RAPORTTI: MAAILMANLUOKAN OPPEJA METAVERSESTÄ MARKKINOINNISSA
Metaverse nousi laajasti keskusteluihin Facebookin vaihdettua nimensä Metaan lokakuussa 2021. Kymmenen vuotta sitten alkaneen tutkimushankkeemme tuoreimmassa julkaisussa syvennymme tarkastelemaan mitä se tarkoittaa markkinoijalle. Analyysiä varten kävimme läpi kaikkien 31 kategorian voittajat, joita oli yhteensä 421.
Tämä raportti avaa miten maailman parhaissa kampanjoissa on valjastettu metaverseä sen kaikissa ilmenemismuodoissaan, aina AR:stä VR:ään ja kryptoista avatareihin. Press start to play!