Timanttinen tiimi hakee tulevaisuuden tähtiä – laita viestiä jo tänään jos tunnistat itsesi.
Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja. Energia-asiat ja energiamurros puhuttavat monessa perheessä. Ala muuttuu […]
Maailman laajimpaan itsenäisten toimistojen verkostoon thenetworkoneen kuuluvat 25 toimistoa kertovat kattavassa raportissa tärkeimmistä sosiaalisen median muutoksista nimenomaan B2B-kentällä. B2B-markkinoijille merkkittävimpiin sometrendeihin vuonna 2023 kuuluvat niin sosiaaliset haut, omien työntekijöiden ja vaikuttajien tuominen esiin kuin koko myyntifunnelin huomioiminen ylätasosta lähtienkin. Nämä ja liuta muita ennustuksia löytyvät thenetworkonen ja sen jäsenen Kurion uudesta tutkimuksesta. Ennustukset koottiin haastattelemalla […]
Maailman laajimpaan itsenäisten toimistojen verkostoon thenetworkoneen kuuluvat 25 toimistoa kertovat kattavassa raportissa tärkeimmistä sosiaalisen median muutoksista. Markkinoijille merkkittävimpiin sometrendeihin vuonna 2023 kuuluvat niin sosiaaliset haut, mikrovaikuttajien nousu kuin ennakoiva analytiikka. B2B-yritykset tulevat hyödyntämään sosiaalista mediaa entistä laajemmin: erityisesti tuomalla omia työntekijöitä ja vaikuttajia esiin. Nämä ja liuta muita ennustuksia löytyvät thenetworkonen ja sen jäsenen Kurion uudesta […]
Kurion asiakkailleen suunnittelemat ja toteuttamat työt pokkasivat kuusi finaalisijaa Euroopan parasta viestintää juhlistavassa European Excellence Awards -kisassa. Neljä shorteista meni Wärtsilä Energylle ja kaksi Fazer Makeisille. Wärtsilä Energyn kampanja Europe’s Energy Future tarttui maaliskuussa ajankohtaiseen aiheeseen: energiakriisiin. Briiffistä ulostuloon neljässä viikossa kääräisty kampanja tähtäsi mielipidejohtajuuden vahvistamiseen tarjoamalla vastauksia kaikkia mietityttäneisiin kysymyksiin. Ja Wärtsilä Energyn vastauksethan […]
Kotipizzan käsityönä tehdyt pizzat piirrettiin tuoreeseen Kotipizzan kampanjaan tekoälyn avulla. Tuttu Tropicana-pizza sai uusia ilmentymiä Midjourney-tekoälyn käsittelyssä. Somekanavissa viime aikoina paljon nähtyä tyyliä mukaillen ihmisille heitettiin haaste: tunnistatko aidon? Ja kaikki luonnollisesti tunnistivat. Tekoälyn kuvittamien pizzojen rinnastaminen aitoihin, käsillä tehtyihin, ei ole vain trendiin tarttumista, vaan strategisen kilpailuedun kommunikointia. Kotipizza työllistää yli 2000 käsityön taitajaa […]
Kaksi suomalaista kampanjaa palkittiin Euroopan-laajuisessa Digital Communication Awards -gaalassa Berliinissä 15.9.2022. Fazer Makeisten ”Remix is the new black” sai kultaa Marketing to youth -kategoriassa ja Wärtsilä Energyn “Europe’s Energy Future” hopeaa B2B Communications -kategoriassa. Molempien kampanjoiden suunnittelusta vastasi Kurio. Fazer Remixin kampanjassa tehtiin kiertotalouden hengessä roskasta huippumuotia. Annoimme nuorelle vaatesuunnittelija Joona Rautiaiselle haasteen: luoda iltapuku […]
Cannes Lions 2022 -kisan voittajista jopa 87 % hyödynsi sosiaalista mediaa keskeisenä osana kampanjaansa, selviää Kurion ja Cannes Lionsin raportista ”World-Class Lessons on Social Media Marketing”. Yksittäisen somekanavan ympärille rakennetuissa kampanjoissa korostui TikTok. Kaikista somevoittajista 6 % oli natiivisti TikTokiin tehtyjä. Kymmenen vuotta jatkuneessa tutkimushankkeessa on analysoitu yli 5 000 voittajaa. ”Vuodesta 2012 alkanut analyysimme osoittaa […]
11 % Cannes Lions 2022 -kisan voittajatöistä liittyi metaverseen, selviää Kurion ja Cannes Lionsin raportista ”World-Class Lessons on Metaverse in Marketing”. Kymmenen vuotta sitten alkaneen tutkimushankkeen tuorein julkaisu on ensimmäinen metaverseä tarkastellut katsaus. Analyysiä varten käytiin läpi kaikkien 31 kategorian voittajat, joita oli yhteensä 421. ”Metaverse tuli ryminällä maailmanluokan markkinointiin. Yksi kymmenestä voittajasta on yllättävän […]
Timanttinen tiimi hakee tulevaisuuden tähtiä – laita viestiä jo tänään jos tunnistat itsesi.
Globaali katsauksemme sosiaaliseen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin nyt julki! Maailman johtavan itsenäisten toimistojen ketjun thenetworkonen kanssa koostettu raportti on entistäkin tuhdimpi paketti: 133 sivua kovaa asiaa, 25 huippuasiantuntijan haastatteluilla höystettynä. Kaikki vastaajat hyödyntävät sosiaalista mediaa asiakastyössään markkinoinnin, viestinnän ja lopulta liiketoiminnan kehittämisessä. He eivät työskentele minkään somealustan palveluksessa eli katsovat toimintaympäristöä objektiivisesta näkökulmasta. Vastaajat ovat hyvin […]
Timanttinen tiimi hakee tulevaisuuden tähtiä – laita viestiä jo tänään jos tunnistat itsesi.
Timanttinen tiimi hakee tulevaisuuden tähtiä – laita viestiä jo tänään jos tunnistat itsesi.
Kurio palkittiin kahdella Wood Pencil -palkinnolla D&AD Awardsissa. Molemmat palkinnot tulivat Money Makes Money -kampanjalle, joka tehtiin Communities For Development -järjestölle. Työ oli kahdella shortilla, joissa molemmissa se palkittiin: Radio & Audio (Tactical) ja Impact (Advertising, Non-Profits). Money Makes Money -kampanja keräsi varoja Ugandan Bulambulissa toimivalle Communities For Development -hyväntekeväisyysjärjestölle. Taustalla oli kaikkien tuntema, ajankuvaan […]
Vuosi 2020 oli someen erikoistuneen luovan toimiston Kurion historian paras kaikilla mittareilla. Liikevaihto kasvoi 30 % yli 4 miljoonaan euroon ja kannattavuus säilyi erittäin hyvällä tasolla. Lisäksi Kurio nimettiin vuoden viestintätoimistoksi Finnish Comms Awardissa ja pokkasi toistakymmentä palkintoa ympäri maailman. ”Some nähdään nykyään keskeisenä osana markkinointia ja meidät sen strategisina osaajina. Olemme aloittaneet viime vuonna […]