Uutiset
EEA ja ICCO Kuriolle: 13 shortlistausta, mukana 2 Vuoden Toimisto -ehdokkuutta

Kurio rikkoi shortlist-ennätyksensä nyt jo kolmasti kuluneen vuoden aikana. Toimisto sai seitsemän finalisitipaikkaa European Excellence Awards -kilpailusta ja kuusi ICCO Global Awards -kilpailusta. Lisäksi Kurio on listattu Vuoden Toimisto -kategorioissa molemmissa.

Uutiset
REKRY: ASIAKKUUSJOHTAJA

Timanttinen tiimi hakee tulevaisuuden tähtiä – laita viestiä jo tänään jos tunnistat itsesi.

Uutiset
Kolme kultaa digimarkkinoinnin EM-kisoista Kuriolle ja heidän asiakkailleen

Ennätykselliset kolme Kurion kampanjaa on palkittu kullalla Berliinissä järjestetyssä Digital Communication Awards -tapahtumassa, joka tunnustaa parhaat digitaaliset kampanjat Euroopassa.

Uutiset
RAPORTTI: 89% Cannes-voittajista hyödyntää somea – oikeat teot ja aidot ihmiset jyräävät

Yhdeksän kymmenestä Cannes-voittajasta hyödyntää sosiaalista mediaa kampanjansa ytimessä, kertoo tuore ”World-Class Lessons on Social Media Marketing” -raportti. Kurion ja Cannes Lionsin vuosittaista katsausta on julkaistu vuodesta 2012 lähtien. ”Elämme aikaa, jossa sosiaalisen median markkinointi on valtavirtaa – alkaa olla vaikea löytää Cannes-voittajaa, joka ei sitä hyödyntäisi”, toteaa Kurion luova johtaja ja tutkimuksesta vastaava Jari Lähdevuori. […]

Uutiset
RAPORTTI: 5% Cannes Lionsin voittajista hyödynsi generatiivista tekoälyä

Vuoden 2023 Cannes Lions -voittajista 5 % hyödynsi generatiivista tekoälyä. Yleisin tapa käyttää gen-AI:ta oli kuvien luominen – sitä hyödynsi 3 % voittajista. Kun puhutaan spesifeistä kuvanluontityökaluista, eniten käytetty oli Stable Diffusion. Seuraavina tulivat DALL-E 2 ja Midjourney. ”Vaikka et olisi aikaisemmin kuullut generatiivisesta tekoälystä, marraskuun 2022 jälkeen oli mahdotonta olla törmäämättä siihen. Vaikka gen-AI-alustat, […]

Uutiset
Ajatteletko ennen kuin jaat? Jaa hyvää energiaa -painike pistää miettimään somekäyttäytymistä

Helen muuttaa internetin Jaa-painikkeet Jaa hyvää energiaa -painikkeiksi. Muutoksen tekevä selain-plugin on osa Helenin loppuvuoden isoa Hyvää energiaa jakamassa -kampanjaa. Siinä keskitytään nimensä mukaisesti positiivisen energian jakamiseen ihmiseltä ihmiselle. Hyvästä energiasta puhuttaessa sosiaalinen media on hyvä paikka aloittaa. 85 % suomalaisista on sitä mieltä, että somessa pitäisi olla enemmän juttuja, joista saa hyvää energiaa niihin […]

Uutiset
Kurio panosti työntekijäkokemukseen – tulos näkyy työtyytyväisyyskyselyssä ja sairaspoissaoloissa

Kurio tarttui korona-aikana esiin tulleisiin haasteisiin ja uudisti strategiansa. Vuodesta 2021 alkanut työ näkyy positiivisesti hyvänä työntekijäkokemuksena, kertoo tuore työtyytyväisyyskysely. Kurion strategisessa kehityksessä ovat auttaneet useat yritysvalmentajat. Koko henkilöstön käytössä on ollut Yrityskoulutus ja esimiestyön valmennuksessa on tukenut muun muassa Hintsa Performance, joka tunnetaan huippujohtajien valmentajana. ”Kuriolla on panostettu laajasti tiimi- ja esimiestyön kehitykseen. Valmentajalle […]

Uutiset
REKRY: PROJEKTIPÄÄLLIKKÖ / ASIAKKUUSPÄÄLLIKKÖ

Timanttinen tiimi hakee tulevaisuuden tähtiä – laita viestiä jo tänään jos tunnistat itsesi.

Uutiset
Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana

Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja. Energia-asiat ja energiamurros puhuttavat monessa perheessä. Ala muuttuu […]

Uutiset
REKRY: MAKSETUN MAINONNAN ASIANTUNTIJA

Timanttinen tiimi hakee tulevaisuuden tähtiä – laita viestiä jo tänään jos tunnistat itsesi.

Uutiset
Kuriolle kolme palkintoa SABRE Awards EMEA -gaalasta

Wärtsilä Energylle tehty kampanja voitti kahdessa kategoriassa – Fazer Makeisten Remix-pussin lanseerauskampanja yhdessä. Kurion asiakkailleen tekemät kampanjat palkittiin kolmasti maailman laajimmassa viestintäkisassa SABREssa. Kaksi palkintoa meni Wärtsilä Energyn työlle Europe’s Energy Future. Kolmas voitto meni Fazer Remix -lakritsipussin lanseeraukselle. SABRE Awards EMEA -palkinnot jaettiin Frankfurtissa järjestetyssä gaalassa torstaina 23.3.2023. Kategoria: Multi-Country ProgrammeAsiakas: Wärtsilä EnergyKampanja: Europe’s […]

Uutiset
RAPORTTI: Somemarkkinoinnin B2B-trendit 2023

Maailman laajimpaan itsenäisten toimistojen verkostoon thenetworkoneen kuuluvat 25 toimistoa kertovat kattavassa raportissa tärkeimmistä sosiaalisen median muutoksista nimenomaan B2B-kentällä.  B2B-markkinoijille merkkittävimpiin sometrendeihin vuonna 2023 kuuluvat niin sosiaaliset haut, omien työntekijöiden ja vaikuttajien tuominen esiin kuin koko myyntifunnelin huomioiminen ylätasosta lähtienkin. Nämä ja liuta muita ennustuksia löytyvät thenetworkonen ja sen jäsenen Kurion uudesta tutkimuksesta.  Ennustukset koottiin haastattelemalla […]

Uutiset
RAPORTTI: Somemarkkinoinnin trendit 2023

Maailman laajimpaan itsenäisten toimistojen verkostoon thenetworkoneen kuuluvat 25 toimistoa kertovat kattavassa raportissa tärkeimmistä sosiaalisen median muutoksista.  Markkinoijille merkkittävimpiin sometrendeihin vuonna 2023 kuuluvat niin sosiaaliset haut, mikrovaikuttajien nousu kuin ennakoiva analytiikka. B2B-yritykset tulevat hyödyntämään sosiaalista mediaa entistä laajemmin: erityisesti tuomalla omia työntekijöitä ja vaikuttajia esiin. Nämä ja liuta muita ennustuksia löytyvät thenetworkonen ja sen jäsenen Kurion uudesta […]

Uutiset
Kuriolle ennätykselliset kuusi shortlistausta European Excellence Awardsista

Kurion asiakkailleen suunnittelemat ja toteuttamat työt pokkasivat kuusi finaalisijaa Euroopan parasta viestintää juhlistavassa European Excellence Awards -kisassa. Neljä shorteista meni Wärtsilä Energylle ja kaksi Fazer Makeisille. Wärtsilä Energyn kampanja Europe’s Energy Future tarttui maaliskuussa ajankohtaiseen aiheeseen: energiakriisiin. Briiffistä ulostuloon neljässä viikossa kääräisty kampanja tähtäsi mielipidejohtajuuden vahvistamiseen tarjoamalla vastauksia kaikkia mietityttäneisiin kysymyksiin. Ja Wärtsilä Energyn vastauksethan […]

Uutiset
Kurio ja Kotipizza tekivät pizzaa tekoälyllä

Kotipizzan käsityönä tehdyt pizzat piirrettiin tuoreeseen Kotipizzan kampanjaan tekoälyn avulla. Tuttu Tropicana-pizza sai uusia ilmentymiä Midjourney-tekoälyn käsittelyssä. Somekanavissa viime aikoina paljon nähtyä tyyliä mukaillen ihmisille heitettiin haaste: tunnistatko aidon? Ja kaikki luonnollisesti tunnistivat. Tekoälyn kuvittamien pizzojen rinnastaminen aitoihin, käsillä tehtyihin, ei ole vain trendiin tarttumista, vaan strategisen kilpailuedun kommunikointia. Kotipizza työllistää yli 2000 käsityön taitajaa […]

  • Kurio Oy
  • Merimiehenkatu 29, 00150 Helsinki
  • © Kurio 2017