RAPORTTI: Somemarkkinoinnin trendit 2024
Maailman johtavaan itsenäisten toimistojen verkostoon thenetworkoneen kuuluvat 23 toimistoa kertovat kattavassa raportissa tärkeimmistä sosiaalisen median kehityssuunnista.
Tuoreen tutkimuksen mukaan sosiaalisen median markkinointi kohtaa suuria muutoksia vuonna 2024. Generatiivinen tekoäly on taustavoimana monissa niistä. Tulemme näkemään käyttäjien AI:lla generoiman sisällön nousun (UAIGC), kauan odotetun personoitujen viestien läpimurron ja virtuaalisten vaikuttajien valtavirtaistumisen. Nämä ja muut keskeiset trendit löytyvät maailman johtavan riippumattoman toimistoverkoston thenetworkonen ja sen jäsenen Kurion uudesta raportista.
Kehityssuunnat koottiin haastattelemalla 33 sosiaalisen median markkinoinnin asiantuntijaa 23 palkitusta itsenäisestä toimistosta. Vastaajat tulevat maailman joka kolkasta – maista kuten Kiina, USA, Intia, Indonesia, Saksa, Meksiko, Iso-Britannia, Arabiemiirikunnat ja moni muu. Haastattelut tehtiin joulukuussa 2023.
Lue raportti alta (tai lataa hi-res pdf):
Suurkiitos kaikille näkemyksiään jakaneille thenetworkone-toimistojen asiantuntijoille (aakkosjärjestyksessä): Sylwia Rytel, Social Media Supervisor, 180heartbeats + JUNG v MATT (PL), Sharlene Jenner, Vice President – Director of Engagement Strategy, Abelson Taylor (USA), Alex Casanovas, Digital Director, Atrevia (ES), Dora Beilin, Senior Social Strategist, Barrett Hoffher (USA), Min Seo, Campaign Director, Brand New Agency (KR), Deshé M. Gully, Associate Strategist, Day One Agency (USA), Francesca Trevisan, Strategist, Different (IT), Trevor Crossman, CX and Digital Transformation Director; Olivia Hussey, Strategic Planner; Simi Srinarula, Social Media Manager, The Hallway (AUS), James Hebbert, Managing Director, Hylink (CN / UK), Mundy Álvarez, Planning Director; Pedro Rojas, Social Media Manager; Pancho González, CCO, Inbrax (CH), Oana Oprea, Head of Digital Planning, Jam Session Agency (RO), Amy Bottrill, Social Account Director, Launch (UK), Gaby Arriaga, Founder, Leonardo1452 (MX), Shantesh S Row, Creative Director, Liwa (UAE), Rajesh Mehta, Chief Strategy Officer; Dhruv Gaur, Digital Planning Lead; Leonie Mergulhao, Account Supervisor – Social Media & PR, Medulla (IN), Aurelija Plioplytė, Head of Digital & Social, Not Perfect (LI), Daiana Khaidargaliyeva, Account Manager, Osaka Labs (UK / USA), Stefanie Söhnchen, Vice President Digital, PIABO Communications (DE), Elisabeth Winiartati, Managing Consultant, Head of Global Integrated Communications; Lydia Aprina, Account Manager, Integrated Marketing and Communications; Nita Prabowo, Account Manager, Integrated Marketing and Communications; Okhi, Web Developer, PNTR Group (ID), Kei Obusan, Insights Director; Daffi Ranandi, Insights Manager, Radarr (SG), Gautam Reghunath, Co-founder & CEO, Talented (IN), Donagh Humphreys, Head of Social and Digital Innovation, THINKHOUSE (IRE), Sarah Yim, Strategy Director, Zulu Alpha Kilo (CA).
Toivottavasti saat raportista yhtä paljon arvokkaita ajatuksia kuin me sitä koostaessamme.
LISÄTIETOA:
Jari Lähdevuori
Creative Director & Partner
Kurio // The Social Media Age(ncy)
jari [at] kurio.fi
+358 (0)50 530 6630
Julian Boulding
President
thenetworkone
Julian.Boulding [at] thenetworkone.com
+44 (0)778 892 22 99
RAPORTIN KOOSTAJISTA:
Kurio // The Social Media Age(ncy)
Kurio on sosiaaliseen mediaan erikoistunut luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää digitaalisia kanavia hyödyntäen.
thenetworkone
Maailman johtava itsenäisten toimistojen ketju, johon kuuluu yli 1200 toimistoa 115 maasta. Ketjun toimistot tarjoavat mainonnan, viestinnän, median, digin, tapahtumien, brändäämisen ja designin palveluja niin B2C- kuin B2B-markkinoille.