Kuriolle ennätykselliset kuusi shortlistausta European Excellence Awardsista
Kurion asiakkailleen suunnittelemat ja toteuttamat työt pokkasivat kuusi finaalisijaa Euroopan parasta viestintää juhlistavassa European Excellence Awards -kisassa. Neljä shorteista meni Wärtsilä Energylle ja kaksi Fazer Makeisille.
Wärtsilä Energyn kampanja Europe’s Energy Future tarttui maaliskuussa ajankohtaiseen aiheeseen: energiakriisiin. Briiffistä ulostuloon neljässä viikossa kääräisty kampanja tähtäsi mielipidejohtajuuden vahvistamiseen tarjoamalla vastauksia kaikkia mietityttäneisiin kysymyksiin. Ja Wärtsilä Energyn vastauksethan kiinnostivat. Kampanjalla saatiin yli 100 tärkeää mediaosumaa – mukaan lukien BBC, Forbes ja Financial Times – ja laskennallisesti tavoitettiin yli 1,3 miljardia silmäparia.
”Kampanjaa olivat tekemässä omat asiantuntijamme, globaali PR-toimistomme ja luova toimistomme. Tällaiset tulokset eivät olisi olleet mahdollisia ilman saumatonta yhteistyötä kaikkien tahojen kesken. Olemme todella vaikuttuneita miten jouhevasti kaikki meni maaliin – näin tiukalla aikataululla, kaiken lisäksi”, kommentoi Isabelle Thibault-Ahlström, General Manager, Marketing & Communications, Wärtsilä Energy.
Europe’s Energy Future on shortlistattu kategorioissa Boldest Campaign, B2B Comms, Energy ja External Publication. Fazer Makeisten Remix-brändin kampanja Remix Is The New Black kisaa puolestaan kategorioissa Brand Relationship ja Food & Beverage.
Fazer Remixin kiertotalouskampanjassa tehtiin roskasta huippumuotia. Annoimme nuorelle vaatesuunnittelijalle haasteen luoda iltapuku materiaalinaan ainoastaan värikkäät Remix-karkkipussit. Lopputuloksena syntynyt muotiluomus nähtiin niin mainosspotissa drag-taiteilija Miss Divetin päällä kuin Jussi-gaalassa tilaisuuden juontajan Niina Lahtisen yllä. Punaisen maton jälkeen asu oli esillä second hand -muotiliike Reloven ikkunassa, josta se huutokaupattiin hyväntekeväisyyteen.
”Kampanja on hyvä esimerkki siitä rohkean luovuuden hengestä, jota talossa tavoittelemme”, toteaa Anne Repo, Fazer Makeisten markkinointijohtaja. ”Siinä onnistuttiin puhumaan Fazerille tärkeistä vastuullisuusteemoista brändille sopivalla tavalla.”