RAPORTTI: Somemarkkinoinnin trendit 2021

16 toimistoa maailman johtavasta itsenäisten toimistojen ketjusta thenetworkone’sta jakaa näkemyksensä alkavan vuoden sometrendeistä Kurion koostamassa katsauksessa.

Sosiaalinen kaupankäynti, livestriimaus ja TikTok ovat merkittävimpiä sosiaalisen median markkinoinnin trendejä vuonna 2021. Vaikuttajamarkkinoinnin merkitys kasvaa, samalla yhteistyömalleista tulee pidempiä ja strategisempia. Vahvasta merkityksellisyydestä rakentuvat brändit menestyvät somessa myös alkavana vuonna. Nämä ja monet muut havainnot nousevat esiin maailman johtavan itsenäisten toimistojen ketjun thenetworkonen ja sosiaaliseen mediaan erikoistuneen luovan toimiston Kurion tänään julkaisemasta raportista.

Katsaus on koostettu haastattelemalla 18 sosiaalisen median asiantuntijaa 16 palkitusta itsenäisestä toimistosta. Vastaajat tulevat ympäri maailmaa, erilaisilta markkinoilta kuten Kiina, Yhdysvallat, Saksa, Britannia, Sudan, Etelä-Afrikka, Singapore ja Romania. Haastattelut tehtiin joulukuussa 2020.

Kaikki vastaajat hyödyntävät sosiaalista mediaa asiakastyössään markkinoinnin, viestinnän ja lopulta liiketoiminnan kehittämisessä. He eivät työskentele minkään somealustan palveluksessa eli katsovat toimintaympäristöä objektiivisesta näkökulmasta. Vastaajat ovat hyvin eri tyylisiltä markkinoilta ja erilaisista markkinointiviestinnän toimistoista, jonka johdosta raportti antaa 360 asteen näkökulman somemarkkinointiin vuodelle 2021.

Lue raportti alta (tai lataa hi-res pdf):

Haluamme kiittää kaikkia asiantuntijoitamme, jotka antoivat aikaa vastauksilleen joulukiireidensä keskellä: Dawid Każmierczak, Social & PR Director, 180heartbeats + JUNG v MATT; Josh Hood, Social Media Strategist & Simon Walton, Social Brand Lead, Above+Beyond; Kevin Fernandez, Social Media Manager, Adolescent; Theresa Myrill, Vice President, Social Media, Barkley; Kei Obusan, Head of Insights & Innovation, Circus Social; Victoria Gates-Fleming, Senior Director, Digital Strategy, Day One Agency; Michele Polico, Chief Innovation Officer, Different; Joshua Tabansi, Creative Director, EnterFive & Product Director, Versus LLC; James Hebbert, Managing Director, Hylink UK; Oana Oprea, Digital Creative Planner, Jazz Communications; Danny Pinch, Executive Creative Director, King James Group; Babs Watson, Director of Brand and Content & Erin Dodds, Senior Account Manager, Launch; Felix Willikonsky, Executive Director, Digital Strategy, PIABO; Friday O’Flaherty, Managing Partner, Osaka Labs; Aziz Musa, CEO, Sudan Digital & Chairman, AMC Group; Sean Bell, Head of Digital, Zulu Alpha Kilo.

LISÄTIETOA:

Jari Lähdevuori

Creative Director & Partner
Kurio // The Social Media Age(ncy)
jari [at] kurio.fi
+358 (0)50 530 6630

Julian Boulding
President
thenetworkone
Julian.Boulding [at] thenetworkone.com
+44 (0)778 892 22 99

RAPORTIN KOOSTAJISTA:

Kurio // The Social Media Age(ncy)

Kurio on sosiaaliseen mediaan erikoistunut luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää digitaalisia kanavia hyödyntäen.

thenetworkone

Maailman johtava itsenäisten toimistojen ketju, johon kuuluu yli 1200 toimistoa 115 maasta. Ketjun toimistot tarjoavat mainonnan, viestinnän, median, digin, tapahtumien, brändäämisen ja designin palveluja niin B2C- kuin B2B-markkinoille.


Jos haluat kuulla aiheesta tarkemmin, ota yhteyttä:

Tommi Opas

Toimitusjohtaja

tommi [at] kurio.fi

040 1833256

Jutellaan kasvotusten niin kerromme lisää!

Ota yhteyttä

Subscribe newsletter


Thank you for subscribing!


Jutellaan kasvotusten niin kerromme lisää!


Ota yhteyttä