NESTE // DON’T SNAP AND DRIVE
Client: Neste
Brief
Tehdä turvallisuudesta puheenaihe nuoren yleisön keskuudessa.
Insight
Nuoret tavoittaa vain heidän omalla maaperällään, sinne uskottavalla viestillä.
Idea
Don’t Snap and Drive - Somevaikuttajia hyödyntävä natiivikampanja Snapchatissa.
Toteutus
Kolmen Snapchat-vaikuttajan tavalliset Myday-postaukset johdattavat heidät liikenteen sekaan ja saavat dramaattisen käänteen, kun lähetykset loppuvat kuin seinään ja jatkuvat pitkän ajan päästä sairaalasängyltä.
Tulokset
Kultaa European Excellence Awards 2016 Social Media -kategoriassa, kunniamaininta Grand One ja Communications Awards 2016, useita shortlistauksia, lukuisia uutisjuttuja, yli 42 000 silmäparia eli 7% koko kohderyhmästä ilman mitään maksettua mediaa. Nuorten liikenneonnettomuudet vähenivät lähes 20% edellisvuoteen verrattuna.
Tavoitettiin 7% kohderyhmästä yhdessä päivässä
0€ maksettua mediaa
Nuorten liikenneonnettomuudet vähenivät lähes 20%