RAPORTTI: Somemarkkinoinnin trendit 2023
Maailman laajimpaan itsenäisten toimistojen verkostoon thenetworkoneen kuuluvat 25 toimistoa kertovat kattavassa raportissa tärkeimmistä sosiaalisen median muutoksista.
Markkinoijille merkkittävimpiin sometrendeihin vuonna 2023 kuuluvat niin sosiaaliset haut, mikrovaikuttajien nousu kuin ennakoiva analytiikka. B2B-yritykset tulevat hyödyntämään sosiaalista mediaa entistä laajemmin: erityisesti tuomalla omia työntekijöitä ja vaikuttajia esiin. Nämä ja liuta muita ennustuksia löytyvät thenetworkonen ja sen jäsenen Kurion uudesta tutkimuksesta.
Ennustukset koottiin haastattelemalla 40 sosiaalisen median markkinoinnin asiantuntijaa 25 palkitusta itsenäisestä toimistosta. Vastaajat tulevat maailman joka kolkasta – maista kuten Kiina, USA, Intia, Iso-Britannia, Nigeria, Saksa, Japani, Chile, Etelä-Afrikka, Meksiko ja Romania. Haastattelut tehtiin joulukuussa 2022.
Lue raportti alta (tai lataa hi-res pdf):
Suurkiitos kaikille näkemyksiään jakaneille thenetworkonen toimistoille (aakkosjärjestyksessä): Megan Encarnacion, Associate Director Social Media & Christopher Dimmock, SVP Integrated Strategy, Abelson Taylor (USA); Ramaa Mosley, CEO Adolescent Content/Youthtellers & Serenity Griffin, Community Manager & Michelle Castillo, Youthteller Consultant &Jola Adeoye, Youthteller Consultant & Sophie Wieters, Youthteller Consultant & Rea Sweets, Youthteller Consultant & Nathalie Alvarez, Youthteller Consultant & Jacob Thompson, Youthteller Consultant § Jadon Velasquez, Youthteller Consultant § Maya Minhas, Youthteller Consultant & Khrystina Warnstadt, Youthteller Consultant, Adolescent Content (USA); Alex Casanovas, Digital Director. Atrevia (ES); Natalie Chaney, Social Strategist, Barrett (USA); Seyi Alawode, Founder & Head of Strategy, CHL (NGA / UK); Eli Williams, Sr. Creative Strategist, Day One Agency (USA); Francesca Trevisan, Strategist, Different (IT); Jide Agbana, Global Product Marketing Manager, Enterfive (US / UK / NGA); Olivia Hussey, Junior Planner, The Hallway (AUS); James Hebbert, Managing Director, Hylink UK (CH / UK); Laura Marzec, Content Strategy at Imagination, part of The Mx Group (USA); Valentina Lagos, Social Media Manager & Felipe ”Peluche” León, Digital Director & Mundy Álvarez, Planning Director & Pancho González, CCO, Inbrax (CH); Oana Oprea, Head of Digital Planning, Jam Session Agency (RO); Alix Le Bourgeois, Lead Strategist, JIN (UK/FR); Leigh Tayler, Integrated Strategy Director, Joe Public (SA); Amy Bottrill, Social Account Director, Launch (UK); Gaby Arriaga, Founder of Leonardo1452, Leonardo1452 (MX), Rajesh Mehta, Chief Strategy Officer & Dhruv Gaur, Digital Planning Lead, Medulla (IN); Maira Genovese, Founder and President, MG Empower (UK); Aryana Noorbakhsh, Senior Digital Marketing Executive, Osaka Labs (UK); Timotée Louise Gbaguidi, Digital Communications Director, PIABO (DE); Alexandre Ouairy, Founder and Director, PLTFRM (CN); Daffi Ranandi, Junior Insights Manager, Radarr (SGP); Hannah Nickels, Head Paid & Owned Media Thinker, Thinkerbell (AUS); Allison Lee, Social Team Co-Lead, UltraSuperNew (JP)
Toivottavasti nautit raportista ja siitä yhtä paljon ajatuksia kuin me sitä koostaessamme.
LISÄTIETOA:
Jari Lähdevuori
Creative Director & Partner
Kurio // The Social Media Age(ncy)
jari [at] kurio.fi
+358 (0)50 530 6630
Julian Boulding
President
thenetworkone
Julian.Boulding [at] thenetworkone.com
+44 (0)778 892 22 99
RAPORTIN KOOSTAJISTA:
Kurio // The Social Media Age(ncy)
Kurio on sosiaaliseen mediaan erikoistunut luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää digitaalisia kanavia hyödyntäen.
thenetworkone
Maailman johtava itsenäisten toimistojen ketju, johon kuuluu yli 1200 toimistoa 115 maasta. Ketjun toimistot tarjoavat mainonnan, viestinnän, median, digin, tapahtumien, brändäämisen ja designin palveluja niin B2C- kuin B2B-markkinoille.