Suomalaisväriä Cannes Lionsin puhujalistalle – Kurio pitää työpajan tekoälystä
Kurio vetää Cannes Lions 2019 -festivaalilla työpajan tekoälyn hyödyntämisestä luovassa markkinoinnin suunnittelussa. Kaikille festivaalivieraille avoin sessio opettaa uudenlaisen, algoritmien aikaan sopivan luovan suunnittelun prosessin.
Sessio rakentuu Kurion ”World-Class Lessons on AI in Marketing” -tutkimuksen pohjalle. Analyysi yli 2 000 Cannes Lionsin voittajakampanjasta viimeiseltä kolmelta vuodelta osoittaa tekoälyn roolin nousseen tasaisesti. Viime kesänä joka kymmenes voittaja hyödynsi tekoälyä. Työpajassa lähestytään aihetta konkreettisesti havaintojen ja case-esimerkkien kautta.
Kurio on julkaissut Cannes Lionsin voittajiin liittyviä tutkimuksia vuodesta 2012. Tekoälyraportti on tullut kolme vuotta sitten ”World-Class Lessons on Social Media Marketing” -raportin rinnalle. Kurio on myös valmentanut Cannes Lions Schoolissa nuoria alan tekijöitä sosiaalisen median markkinoinnista. Lisäksi Kurio on laatinut Cannes Lionsille oman sosiaalisen median trendiraportin ja suunnitellut festivaalikävijöitä auttaneen chatbotin.
”Parempaa yhteistyötahoa ei voisi toivoa. On suuri kunnia päästä syventämään kumppanuuttamme entisestään tämän session kautta. Työpajoja mahtuu Cannesin ohjelmaan vain kourallinen – todella upea juttu, että siellä on nyt myös suomalaisväriä”, kommentoi Kurion toimitusjohtaja, tekoälystä väitellyt tohtori Tommi Opas. Cannes Lions on merkittävin markkinointialan kilpailu ja maailman johtavia luovuuteen keskittyviä festivaaleja. Järjestyksessään 66. Cannes Lions järjestetään 17.–21.6.2019.