Kolme kultaa digimarkkinoinnin EM-kisoista Kuriolle ja heidän asiakkailleen
Ennätykselliset kolme Kurion kampanjaa on palkittu kullalla Berliinissä järjestetyssä Digital Communication Awards -tapahtumassa, joka tunnustaa parhaat digitaaliset kampanjat Euroopassa.
Kultaa:
- 13. Launch – Fazer Makeiset
- 14. Disruptive Communications – Helen
- 35. Instagram – Helen
Kullan lisäksi viisi muuta tunnustusta:
- 01. Innovation of the Year – Helen (hopea)
- 02. Boldest Campaign – Wärtsilä Energy (pronssi)
- 07. Influencer Communications – Helen (hopea)
- 15. Sustainability Communications – Wärtsilä Energy (shortlist)
- 24. B2B Communications – Wärtsilä Energy (pronssi)
Case: This Influencer Does Not Exist
Osoittaakseen sitoutumisensa kestävään energiantuotantoon ja vihreään siirtymään, Suomen johtava energia-alan yritys Helen korosti strategisesti energiakasvatusta. Niinpä he julkaisivat lastenkirjan. Nyt kysymys oli: miten saada se leviämään? Muuttamalla 2D kuvitushahmo 3D avatariksi – antamalla seitsemänvuotiaan päähenkilön kertoa tarinansa itse.
>> Katso case video
Case: The Gnomified Launch
Tutti Frutti on yksi Suomen rakastetuimmista sekoitekarkkipussibrändeistä. Heidän reseptinsä uudistettiin äskettäin luonnollisilla väreillä ja mauilla, ja nyt karkit ovat (suurimmaksi osaksi) vegaanisia. Samalla brändilupaus uudistettiin ”Tee luonnollisesti” -teemaiseksi. Kesällä 2022 he lanseerasivat uuden karkkipussin, jolla oli kunnianhimoiset tavoitteet: Tutti Frutti Garden Mix.
Kun viestit karkista, tavoitteesi on saada ihmiset hymyilemään. Ja kun pyrit saamaan hymyn kasvoille puutarhanhoidon yhteydessä, puutarhatontut ovat vaikeasti ohitettava elementti. Mutta kun keskityt ”Tee luonnollisesti” -konseptiin, syntyy yksi ongelma. Puutarhatontut edustavat perinteisesti ”kaiken valkoisen miehistön” -kuvaa.
>> Katso case video
Case: #Leapfrogging4Africa
COP27 järjestettiin Egyptissä – me Wärtsilällä hyödynsimme tilaisuuden asemoidaksemme itsemme johtavana voimajärjestelmäratkaisujen tarjoajana sekä Afrikassa että maailmanlaajuisesti. Liitimme viestimme termiin, joka liittyi COP27:ään ja energiamurrokseen: ”leapfrogging” eli loikkaaminen. Koska termiä ei ollut olemassa afrikkalaisissa kielissä, teimme yhteistyötä paikallisten kielten asiantuntijoiden kanssa ja keksimme uuden sanan kymmenellä eri kielellä aloittaaksemme liikkeen.
>> Katso case video
Kampanjoita arvioi asiantuntijaraati, joka koostui alan johtavista ammattilaisista ja akateemikoista. Digital Communication Awards on palkinnut parhaita digitaalisia kampanjoita ympäri Eurooppaa yli vuosikymmenen ajan. Kurio on saanut lukuisia palkintoja vuodesta 2018 lähtien.