Kuriolle ja Microsoftille kultaa Euroopan parasta digitaalista viestintää palkitsevassa Digital Communication Awardsissa
Kurion Microsoftille suunnittelema #surfacethewomen-kampanja palkittiin Berliinissä parhaana Social Media Platform -sarjassa ja toiseksi parhaana Technologies & Consumer Electronics -sarjassa. Surface-tuoteperheen lanseerauskampanja nosti esiin IT-alalla työskenteleviä naisia.
Digital Communication Awards on yksi Euroopan merkittävimmistä digitaalisen viestinnän kilpailuista, yli 600 ilmoitetulla työllä. Kaikki finalistityöt pitchattiin tuomaristolle perjantaina Berliinissä, minkä perusteella voittajat päätettiin.
Kurion suunnittelemassa kampanjassa lähes 100 microsoftilaista kannustivat omia verkostojaan nostamaan esiin IT-alalla ansioituneita naisia. Vain joka viides IT-alalla työskentelevistä on nainen ja neljä viidestä ei osaa nimetä naisvaikuttajaa alalta.
Kampanja sai IT-alalla aikaan valtavan liikkeen, joka tavoitti viikossa yli 1,5 miljoonaa suomalaista täysin orgaanisesti, hashtagia käytettiin yli 1000 kertaa ja postauksissa nimettiin yli 600 IT-alan naista.