Kurion kasvu alan nopeinta ja kannattavinta – myös johtohenkilöstö vahvistuu
Kurio nousi kärkeen kolmessa kategoriassa Kauppalehden 2.11.2021 julkaisemassa listauksessa Suomen markkinointitoimistojen liiketoiminnan kehityksestä koronapandemian jälkeen: suurin myyntikatteen kasvu, tehokkuus ja kannattavuus.
Tuoreen Kauppalehden listauksen mukaan Kurio pärjäsi koronavuonna huomattavasti alan keskiarvoa paremmin.
Toimisto kasvoi alalla nopeimmin ja lisäksi kasvu tapahtui alan kannattavimmilla lukemilla. ”Kasvun takana ovat vahvat pitkäaikaiset asiakkuutemme ja monet uudet, merkittävät kumppanuudet”, kertoo Kurion toimitusjohtaja Tommi Opas. ”Olemme aloittaneet työt esimerkiksi Kotipizzan, Nokian Renkaiden ja Paroc/Owens Corningin kanssa, vain muutamia mainitakseni. Iloksemme myös nykyiset asiakkuutemme kuten Fazer ja Kesko ovat laajentuneet merkittävästi”, Opas summaa.
Sosiaalinen media on merkittävimpiä kanavia monelle eturivin brändille. Panostukset someen ovat edelleen kasvussa, samoin kuin sosiaalisen median käyttöä kuvaavat luvut. ”Somea markkinointikanavana priorisoidaan, moni asiakkaistamme on siirtänyt koko markkinointibudjettinsa somevetoiseksi. Olemme strategisesta lähestymisestä tuttu ja luovuudesta eniten palkittu sometoimisto Suomessa – ja haluamme olla sitä myös kansainvälisesti”, toteaa Opas.
Myös Kurion henkilöstö on vahvistunut usealla kokeneella osaajalla tämän vuoden aikana. ”Riveissämme on aloittanut asiakkuusjohtaja Jenni Forsblom, pitkällä ja rautaisella digitaalisen markkinoinnin toimistokokemuksella. Projektipäällikkövahvuuteemme ovat tänä vuonna liittyneet myös Henrika Laiho, Noora Qvick ja Eveliina Karioja brändi- ja mainostoimistotaustoilla”, Opas summaa.