FRAMERY // MEET FRAMERY ONE
Client: Framery Acoustics
BRIEF
Framery on toimistotilojen Aston Martin. Yli 40% Forbesin top 100 -yrityksistä käyttää näitä tiloja tehdäkseen työstään parempaa. Kuten Frameryn slogan kuuluu: "Serious about happiness" – asiakkaidensa onnellisuudesta. Heidän omistautumisensa tähän näkyy monissa vuosien varrella voitetuissa muotoilupalkinnoissa, mukaan lukien Good Design Award, kultaa NeoCon Awardsissa ja hopeaa London Design Awardsissa. // Ja Q1/2021 he valmistautuivat tärkeimpään lanseeraukseensa koskaan. Tuote oli ensimmäinen laatuaan: liitetty, äänieristetty toimistokoppi. // Tavoite oli selkeä: lanseerauspäivänä (10. helmikuuta 2021) kaikki alan toimijat tietäisivät, että Framery on lanseerannut uuden tuotteen. Myös määrälliset tavoitteet olivat kunnianhimoisia. Jakelukumppaneiden sitoutuminen tunnistettiin olevan ratkaisevassa roolissa, joten asetimme tavoitteeksi myydä 100 näyttelykoppia Q1:llä. Suoramyynnille asetimme tavoitteeksi 464 toimistokoppia Q1-Q2:lle.
INSIGHT
Mutta tehtävä ei ollut helppo. Miten saada kaikki puhumaan tuotteestasi, kun tuotteesi on yhtä tylsä kuin toimistotarvikkeet ja huonekalut? Ja tehdään se vielä vaikeammaksi: Miten saada heidät puhumaan toimistokopeista, kun koko maailma on poissa toimistosta, kiitos covid-19? // Tiesimme, että perinteinen B2B-markkinointi ei riitäisi. Siksi lähestyimme asiaa B2C-strategioilla.
IDEA
Uuden Framery One -kopin lanseerauksessa halusimme kaiken olevan yhtä tulevaisuuteen suuntautunutta, innovatiivista ja kiehtovaa kuin uusi toimistokoppimme. Tuote Suomesta, joka tunnetaan vaatimattomuudestaan, sai Apple-kohtelun.
TOTEUTUS
Aivan kuin uusi hieno puhelin, rakensimme hypeä yksinomaisella lanseeraustapahtumalla. Keynote-puhujia, ilotulituksia – koko paketti. Järjestimme jopa super-eksklusiivisen ennakkotapahtuman kaikille tärkeimmille jakelukumppaneillemme – koska tiesimme, että jakelijoidemme saaminen mukaan oli ratkaisevaa maailmanlaajuisen menestyksemme kannalta. Aivan kuten trendikkäin startup, hyödynsimme 360 asteen ansaitun median strategiaa. Sosiaalista mediaa, SEO:ta, PR:ää, yms., hyödynnettiin täysimääräisesti. Ehkä vaikuttavinta kaikessa oli (sisäinen ja ulkoinen) brändisuositus – laajan sisäisen markkinoinnin ansiosta henkilökuntamme varmisti, että kaikki heidän (LinkedIn) verkostossa tiesivät, että uusi toimistopodi oli saapunut kaupunkiin, ja ennakkomarkkinoinnin ansiosta myös jakelukumppanimme liittyivät mukaan. Aivan kuin muotimerkki, palkkasimme muotikuvaajan tekemään siitä Instagram-kelpoisen. Nämä osat olivat osa pakettia, jonka lähetimme kaikille jakelukumppaneillemme. Siihen sisältyi myös upotettu hyötyvideo ja tehdastekniikkaa esittelevää materiaalia.
TULOKSET
VIESTINTÄTULOKSET: 1) Näytöt digitaalisissa kanavissa 100 miljoonaa; 2) Ansaitun median tavoittavuus 43 miljoonaa; 3) 2X verkkosivuliikenne kuukausittaiseen keskiarvoon verrattuna // LIIKETULOKSET: 1) Liidit: 130% lisäys liideissä verrattuna kuukausittaiseen keskiarvoon (kaikkien aikojen ennätys!); 2) Jakelukumppanit: 2,8X näyttelykoppipodien myynti verrattuna tavoitteeseemme; 3) Tietoisuus: 1,7 miljoonan dollarin ansaitun median arvo // Ja parasta kaikessa, ylitimme suoramyynnin tavoitteemme 65%, saavuttaen kaikkien aikojen ennätyksen kesämyynnissä. Lanseeraus loi parhaan mahdollisen lähtökohdan tuotteelle, kun markkinat alkavat jälleen avautua, taivas on ainoa rajamme.
43 miljoonaa saavutettua näyttökertaa
130 %:n kasvu liideissä keskiarvoon verrattuna
Ylitimme myyntitavoitteet 65 %:lla