NESTE & PONSSE // FINLANDIA BY FOREST MACHINES
Client: Neste & Ponsse
Brief
B2B-somekampanja, joka juhlistaa kahta suomalaista ikonista brändiä, Nestettä ja Ponssea Suomi 100 -juhlavuoden kynnyksellä.
Insight
Molemmat brändit ovat vieneet osaamistaan maailmalle tinkimättömällä työllä sekä ripauksella suomalaista hulluutta ja omaperäisyyttä. Tarvitaan somekampanja, joka synnyttää ilmiön ja saa aikaan konkreettista hyvää.
Idea
Finlandia by Forest Machines - Nesteen voiteluaineilla huolletut Ponssen metsäkoneet soittavat Finlandia-hymnin. Video jakoon someen ja jokainen katselukerta kerryttää pottia, jolla lahjoitetaan polttoainetta Työttömien Keskusjärjestölle tukemaan suomalaisten työllistymistä.
Toteutus
Varhainen elokuinen aamu Vieremän Hällämönharjulla, 5 metsäkonetta, 3 ammattikuskia, yli 300 videoklippiä ja yli 1000 audioklippiä.
Tulokset
Kaikki tavoitteet ylitettiin kirkkaasti. Yli 5 miljoonaa ansaittua silmäparia, 100 000 katselun tavoite rikki 32 tunnissa, 300 000 katselun raja rikki kolmessa vuorokaudessa. Kampanjan ovat jakaneet mm. Viron entinen presidentti, Ruotsin virallinen Twitter-tili sekä Hollywood-veteraani Kauniiden ja Rohkeiden Ridgeä näytellyt Ronn Moss!
Yli 10 miljoonaa ansaittua silmäparia
300 000 katselun raja rikki kolmessa vuorokaudessa
20 000€ edestä polttoainetta tukemaan työllistymistä Suomessa