WÄRTSILÄ // EUROPE’S ENERGY FUTURE
Client: Wärtsilä
BRIEF
Vuoden 2022 vaihteessa kuluttajien sähkölaskut nousivat dramaattisesti ympäri maailmaa – johtuen sähkölaskujen suuresta volatiliteetista ja riippuvuudesta kaasu- ja hiilipolttoaineiden hintoihin. Lyhyellä aikavälillä ainoat tavat saada hinnat alas ovat kuluttaa vähemmän tai ottaa enemmän maasta (mikä ei ole kestävä vaihtoehto). Kaikki etsivät vastauksia – mutta mediassa tuntui olevan vain kysymyksiä. // Tavoitteenamme oli tarttua ajankohtaiseen keskusteluun mediassa (erityisesti Euroopassa) siitä, miten sähkönhinnat ovat nousseet räjähdysmäisesti. Insinööriemme data-analyysi paljasti, miten maat ja alueet voisivat varmistaa, että ne välttävät seuraavan energiakriisin. Meillä oli ratkaisu. Tarvitsimme vain ihmisten huomion.
STRATEGIA
Aika oli kriittisessä roolissa, koska energiateema oli kaikkialla uutisissa. Toimimme nopeasti ja kaappasimme kuhisevan ilmiön vain kolmen viikon kuluttua.
IDEA
#TheLastEarthHour – valojen sammuttaminen ei toimi pimeässä // Nousevat sähkölaskut Euroopassa pakottavat ihmiset pimeyteen. Jos jatkamme tällä tiellä, valojen sammuttaminen ei ole enää vain tunnin kestävä teko. Se on uusi normi. Tuntien ja tuntien ajan. Milloin saavutamme #TheLastEarthHour? // Tämä oli kysymys, jonka esitimme saadaksemme huomion. Teimme sen 360 asteen sosiaalisen kampanjan ja PR-tiedotuksen avulla.
TOTEUTUS
Kaikki johti sivustolle, jossa oli analyytikkojemme laatima valkoinen kirja. Se paljasti, että Eurooppa voi: 1) Puolittaa voimasektorin kaasun kulutuksen 2) Yhteisesti vähentää kustannuksia 323 miljardilla eurolla 3) Lisätä energiariippumattomuutta // Käytimme infograafisia videoita näyttääksemme nämä numerot rakennuksissa: ikkunat pimenivät toinen toisensa jälkeen paljastaen numeron seinällä, joka oli tehty jäljellä olevista valaistuista ikkunoista. Teimme räätälöityjä videoita kohdemaista. // Teimme videoita kansalaisista ympäri Eurooppaa, jotka kertoivat, miten heidän sähkölaskunsa olivat dramaattisesti nousseet. // Meidän oma henkilöstömme levitti sanomaa sosiaalisessa mediassa profiilikuvakampanjalla. // Teimme jopa TikTok-videon ensimmäistä kertaa (joka johti parhaisiin tuloksiin).
TULOKSET
Vaikka menimme lyhyestä briefistä julkaisuun alle kuukaudessa, rikoimme kaikki ennätykset. // Mediaosumia: 100+ (saavutimme lähes kaikkiin huippumediakanaviin) // Tavoittavuus: 1,38 miljardia (johti päätöksentekijöiden tapaamisiin) // Verkkosivuston keskimääräinen vierailuaika: 07:17 (mikä tarkoittaa, että saimme todella ihmisten huomion) // Osallistuminen: 3,92% (kaksinkertainen teollisuuden standardiin verrattuna) // Ansaittu mediavolyymi: 2,5 miljoonaa euroa.
Tavoittavuus: 1,38 miljardia
Verkkosivuston keskimääräinen vierailuaika: 07:17
Ansaittu mediavolyymi: 2,5 miljoonaa euroa