Kurion supersuosittu Social Brand Master Class -valmennus järjestetään keväällä 2024 kolmattatoista kertaa. Ilmoittaudu mukaan!
Ennätykselliset kolme Kurion kampanjaa on palkittu kullalla Berliinissä järjestetyssä Digital Communication Awards -tapahtumassa, joka tunnustaa parhaat digitaaliset kampanjat Euroopassa. Kultaa: Kullan lisäksi viisi muuta tunnustusta: Case: This Influencer Does Not Exist Osoittaakseen sitoutumisensa kestävään energiantuotantoon ja vihreään siirtymään, Suomen johtava energia-alan yritys Helen korosti strategisesti energiakasvatusta. Niinpä he julkaisivat lastenkirjan. Nyt kysymys oli: miten saada […]
Yhdeksän kymmenestä Cannes-voittajasta hyödyntää sosiaalista mediaa kampanjansa ytimessä, kertoo tuore ”World-Class Lessons on Social Media Marketing” -raportti. Kurion ja Cannes Lionsin vuosittaista katsausta on julkaistu vuodesta 2012 lähtien. ”Elämme aikaa, jossa sosiaalisen median markkinointi on valtavirtaa – alkaa olla vaikea löytää Cannes-voittajaa, joka ei sitä hyödyntäisi”, toteaa Kurion luova johtaja ja tutkimuksesta vastaava Jari Lähdevuori. […]
Maailman laajimpaan itsenäisten toimistojen verkostoon thenetworkoneen kuuluvat 25 toimistoa kertovat kattavassa raportissa tärkeimmistä sosiaalisen median muutoksista nimenomaan B2B-kentällä. B2B-markkinoijille merkkittävimpiin sometrendeihin vuonna 2023 kuuluvat niin sosiaaliset haut, omien työntekijöiden ja vaikuttajien tuominen esiin kuin koko myyntifunnelin huomioiminen ylätasosta lähtienkin. Nämä ja liuta muita ennustuksia löytyvät thenetworkonen ja sen jäsenen Kurion uudesta tutkimuksesta. Ennustukset koottiin haastattelemalla […]
Maailman laajimpaan itsenäisten toimistojen verkostoon thenetworkoneen kuuluvat 25 toimistoa kertovat kattavassa raportissa tärkeimmistä sosiaalisen median muutoksista. Markkinoijille merkkittävimpiin sometrendeihin vuonna 2023 kuuluvat niin sosiaaliset haut, mikrovaikuttajien nousu kuin ennakoiva analytiikka. B2B-yritykset tulevat hyödyntämään sosiaalista mediaa entistä laajemmin: erityisesti tuomalla omia työntekijöitä ja vaikuttajia esiin. Nämä ja liuta muita ennustuksia löytyvät thenetworkonen ja sen jäsenen Kurion uudesta […]
Kurion asiakkailleen suunnittelemat ja toteuttamat työt pokkasivat kuusi finaalisijaa Euroopan parasta viestintää juhlistavassa European Excellence Awards -kisassa. Neljä shorteista meni Wärtsilä Energylle ja kaksi Fazer Makeisille. Wärtsilä Energyn kampanja Europe’s Energy Future tarttui maaliskuussa ajankohtaiseen aiheeseen: energiakriisiin. Briiffistä ulostuloon neljässä viikossa kääräisty kampanja tähtäsi mielipidejohtajuuden vahvistamiseen tarjoamalla vastauksia kaikkia mietityttäneisiin kysymyksiin. Ja Wärtsilä Energyn vastauksethan […]
11 % Cannes Lions 2022 -kisan voittajatöistä liittyi metaverseen, selviää Kurion ja Cannes Lionsin raportista ”World-Class Lessons on Metaverse in Marketing”. Kymmenen vuotta sitten alkaneen tutkimushankkeen tuorein julkaisu on ensimmäinen metaverseä tarkastellut katsaus. Analyysiä varten käytiin läpi kaikkien 31 kategorian voittajat, joita oli yhteensä 421. ”Metaverse tuli ryminällä maailmanluokan markkinointiin. Yksi kymmenestä voittajasta on yllättävän […]
Timanttinen tiimi hakee tulevaisuuden tähtiä – laita viestiä jo tänään jos tunnistat itsesi.
Kurio rikkoi shortlist-ennätyksensä nyt jo kolmasti kuluneen vuoden aikana. Toimisto sai seitsemän finalisitipaikkaa European Excellence Awards -kilpailusta ja kuusi ICCO Global Awards -kilpailusta. Lisäksi Kurio on listattu Vuoden Toimisto -kategorioissa molemmissa. ”Meidän tärkein tehtävämme on ratkoa asiakkaidemme ongelmia innovatiivisesti. Toisinaan palkintogaalatkin ovat hyvä mittari siitä, kuinka hyvin onnistumme tehtävässä. Rikottuamme omat shortlistausennätyksemme jo kolme kertaa […]
Timanttinen tiimi hakee tulevaisuuden tähtiä – laita viestiä jo tänään jos tunnistat itsesi.
Helen muuttaa internetin Jaa-painikkeet Jaa hyvää energiaa -painikkeiksi. Muutoksen tekevä selain-plugin on osa Helenin loppuvuoden isoa Hyvää energiaa jakamassa -kampanjaa. Siinä keskitytään nimensä mukaisesti positiivisen energian jakamiseen ihmiseltä ihmiselle. Hyvästä energiasta puhuttaessa sosiaalinen media on hyvä paikka aloittaa. 85 % suomalaisista on sitä mieltä, että somessa pitäisi olla enemmän juttuja, joista saa hyvää energiaa niihin […]
Timanttinen tiimi hakee tulevaisuuden tähtiä – laita viestiä jo tänään jos tunnistat itsesi.
Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja. Energia-asiat ja energiamurros puhuttavat monessa perheessä. Ala muuttuu […]
Timanttinen tiimi hakee tulevaisuuden tähtiä – laita viestiä jo tänään jos tunnistat itsesi.
Wärtsilä Energylle tehty kampanja voitti kahdessa kategoriassa – Fazer Makeisten Remix-pussin lanseerauskampanja yhdessä. Kurion asiakkailleen tekemät kampanjat palkittiin kolmasti maailman laajimmassa viestintäkisassa SABREssa. Kaksi palkintoa meni Wärtsilä Energyn työlle Europe’s Energy Future. Kolmas voitto meni Fazer Remix -lakritsipussin lanseeraukselle. SABRE Awards EMEA -palkinnot jaettiin Frankfurtissa järjestetyssä gaalassa torstaina 23.3.2023. Kategoria: Multi-Country ProgrammeAsiakas: Wärtsilä EnergyKampanja: Europe’s […]