Kurio

Referenssit
FINLANDIA BY FOREST MACHINES – NESTE
Uutiset
REKRY: PROJEKTIPÄÄLLIKKÖ

Timanttinen tiimi hakee tulevaisuuden tähtiä – laita viestiä jo tänään jos tunnistat itsesi.

Referenssit
WÄRTSILÄ ENERGY – EUROPE’S ENERGY FUTURE
Uutiset
Kuriolle ennätykselliset kuusi shortlistausta European Excellence Awardsista

Kurion asiakkailleen suunnittelemat ja toteuttamat työt pokkasivat kuusi finaalisijaa Euroopan parasta viestintää juhlistavassa European Excellence Awards -kisassa. Neljä shorteista meni Wärtsilä Energylle ja kaksi Fazer Makeisille. Wärtsilä Energyn kampanja Europe’s Energy Future tarttui maaliskuussa ajankohtaiseen aiheeseen: energiakriisiin. Briiffistä ulostuloon neljässä viikossa kääräisty kampanja tähtäsi mielipidejohtajuuden vahvistamiseen tarjoamalla vastauksia kaikkia mietityttäneisiin kysymyksiin. Ja Wärtsilä Energyn vastauksethan […]

Uutiset
Ilmoittaudu kevään 2023 Social Brand Master Classille

Kurion supersuosittu Social Brand Master Class -valmennus järjestetään syksyllä 2020 kymmenettä kertaa. Ilmoittaudu mukaan!

Uutiset
Kurio ja Kotipizza tekivät pizzaa tekoälyllä

Kotipizzan käsityönä tehdyt pizzat piirrettiin tuoreeseen Kotipizzan kampanjaan tekoälyn avulla. Tuttu Tropicana-pizza sai uusia ilmentymiä Midjourney-tekoälyn käsittelyssä. Somekanavissa viime aikoina paljon nähtyä tyyliä mukaillen ihmisille heitettiin haaste: tunnistatko aidon? Ja kaikki luonnollisesti tunnistivat. Tekoälyn kuvittamien pizzojen rinnastaminen aitoihin, käsillä tehtyihin, ei ole vain trendiin tarttumista, vaan strategisen kilpailuedun kommunikointia. Kotipizza työllistää yli 2000 käsityön taitajaa […]

Uutiset
Kurion asiakkaille kultaa ja hopeaa digimarkkinoinnin EM-kisoista

Kaksi suomalaista kampanjaa palkittiin Euroopan-laajuisessa Digital Communication Awards -gaalassa Berliinissä 15.9.2022. Fazer Makeisten ”Remix is the new black” sai kultaa Marketing to youth -kategoriassa ja Wärtsilä Energyn “Europe’s Energy Future” hopeaa B2B Communications -kategoriassa. Molempien kampanjoiden suunnittelusta vastasi Kurio. Fazer Remixin kampanjassa tehtiin kiertotalouden hengessä roskasta huippumuotia. Annoimme nuorelle vaatesuunnittelija Joona Rautiaiselle haasteen: luoda iltapuku […]

Uutiset
RAPORTTI: TikTok dominoi Cannes Lionsissa – somekampanjat ovat valtavirtaa palkintopallilla

Cannes Lions 2022 -kisan voittajista jopa 87 % hyödynsi sosiaalista mediaa keskeisenä osana kampanjaansa, selviää Kurion ja Cannes Lionsin raportista ”World-Class Lessons on Social Media Marketing”. Yksittäisen somekanavan ympärille rakennetuissa kampanjoissa korostui TikTok. Kaikista somevoittajista 6 % oli natiivisti TikTokiin tehtyjä. Kymmenen vuotta jatkuneessa tutkimushankkeessa on analysoitu yli 5 000 voittajaa. ”Vuodesta 2012 alkanut analyysimme osoittaa […]

Uutiset
REKRY: PROJEKTIKOORDINAATTORI

Timanttinen tiimi hakee tulevaisuuden tähtiä – laita viestiä jo tänään jos tunnistat itsesi.

Uutiset
RAPORTTI: Somemarkkinoinnin trendit 2022

Globaali katsauksemme sosiaaliseen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin nyt julki! Maailman johtavan itsenäisten toimistojen ketjun thenetworkonen kanssa koostettu raportti on entistäkin tuhdimpi paketti: 133 sivua kovaa asiaa, 25 huippuasiantuntijan haastatteluilla höystettynä. Kaikki vastaajat hyödyntävät sosiaalista mediaa asiakastyössään markkinoinnin, viestinnän ja lopulta liiketoiminnan kehittämisessä. He eivät työskentele minkään somealustan palveluksessa eli katsovat toimintaympäristöä objektiivisesta näkökulmasta. Vastaajat ovat hyvin […]

Uutiset
RAPORTTI: Yhdeksän kymmenestä Cannes Lions -voittajasta luottaa someen

Timanttinen tiimi hakee tulevaisuuden tähtiä – laita viestiä jo tänään jos tunnistat itsesi.

Uutiset
Kuriolle kaksi palkintoa arvostetusta D&AD Awardsista

Kurio palkittiin kahdella Wood Pencil -palkinnolla D&AD Awardsissa. Molemmat palkinnot tulivat Money Makes Money -kampanjalle, joka tehtiin Communities For Development -järjestölle. Työ oli kahdella shortilla, joissa molemmissa se palkittiin: Radio & Audio (Tactical) ja Impact (Advertising, Non-Profits). Money Makes Money -kampanja keräsi varoja Ugandan Bulambulissa toimivalle Communities For Development -hyväntekeväisyysjärjestölle. Taustalla oli kaikkien tuntema, ajankuvaan […]

Home
Vuoden viestintätoimisto kasvaa vauhdilla – Kurio nousi yli 4 M€ liikevaihdolla keskisuurten toimistojen joukkoon

Vuosi 2020 oli someen erikoistuneen luovan toimiston Kurion historian paras kaikilla mittareilla. Liikevaihto kasvoi 30 % yli 4 miljoonaan euroon ja kannattavuus säilyi erittäin hyvällä tasolla. Lisäksi Kurio nimettiin vuoden viestintätoimistoksi Finnish Comms Awardissa ja pokkasi toistakymmentä palkintoa ympäri maailman. ”Some nähdään nykyään keskeisenä osana markkinointia ja meidät sen strategisina osaajina. Olemme aloittaneet viime vuonna […]

Referenssit
K-RAUTA // REPÄISE. LAITA TAPETTI.
Referenssit
TUTTI FRUTTI // TIKTOK TOOLKIT
Uutiset
RAPORTTI: Somemarkkinoinnin trendit 2021

 

Uutiset
Elli Tuominen Eurobestin tuomaristoon

 

  • Kurio Oy
  • Merimiehenkatu 29, 00150 Helsinki
  • © Kurio 2017